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sexta-feira, julho 20, 2012

Marcelinho recebe o terceiro grau na faixa preta

Um dos maiores nomes da história da luta agarrada, Marcelinho Garcia é tetracampeão do ADCC e pentacampeão mundial no pano. Após nove anos com a faixa preta na cintura, a lenda da arte suave recebeu o terceiro grau das mãos do “General” Fábio Gurgel. A graduação aconteceu na academia de Marcelinho, em Nova Iorque, nos Estados Unidos. Confira no vídeo abaixo como foi a graduação.





Fonte TATAME

Cobrinha afia Jiu-Jitsu de Werdum nos EUA


Tetracampeão mundial de Jiu-Jitsu e Hall da Fama do esporte, Rubens Charles Cobrinha é o novo treinador de chão de Fabrício Werdum. Nesta quinta-feira, o atleta da arte suave começou a trabalhar com o atleta do UFC, na academia do gaúcho, na cidade de Los Angeles.

“O Cobrinha é sinistro. Não é à toa que ganhou quatro vezes o título mundial. Tenho certeza que vou melhorar muito meu chão, aliando as aulas dele com a do meu treinador de Wrestling, Kenny Johnson, com meus preparadores Jarrod e John Abdo e com os treinos do Rafael Cordeiro, na King’s MMA”.

O peso pesado ficará treinando com Cobrinha até seu próximo compromisso no UFC. Werdum, que derrotou Mike Russow, no mês passado, espera pisar no octógono mais uma vez em outubro ou novembro.
Fonte TATAME

quarta-feira, julho 11, 2012

Corra atras de seu sonho


Tove Södersten – Jiu-Jitsu & Fruit Punch from pwestman on Vimeo.


Tove Södersten – Jiu-Jitsu & Fruit Punch

Copa Pódio


A organização da Copa Pódio informou duas mudanças no GP dos Pesos Médios, etapa que dá continuidade à primeira temporada do evento, no dia 21 de julho, a partir das 18h, no Ginásio Hebraica em Laranjeiras, no Rio.
Ex-atleta da Evolve Gordo, Victor Bomfim foi afastado da competição por não ter informado à organização que está há tempos treinando na GFTeam do Rio. Por decisão da própria equipe, Vinícius Marinho optou por não competir, em solidariedade ao novo colega.
Jeferson Maycá, idealizador da Copa cujo foco é o confronto de escuderias, falou sobre a saída dos dois lutadores.
“A Copa Pódio é primeiramente um jogo de equipes – há inclusive um projeto de criar na próxima temporada uma divisão especial com dez ou 12 academias e uma divisão de acesso que dê chance a outras academias de ingressar neste grupo principal. Diferentemente do Otavio Sousa e do Felipe Preguiça, que são de divisões e cidades diferentes da Gracie Barra, o Victor e o Vinícius são da mesma cidade, treinam na mesma academia. Confio na seriedade do professor Julio e estou certo de que os dois atletas não são parceiros diretos de treino, mas é momento de consolidarmos as regras para que sirvam de referência e garantam a credibilidade e a transparência do evento para os atletas, academias e o público em geral”, lamentou Maycá.
“A GFTeam é uma grande equipe e desde o início foi uma das grandes apoiadoras do projeto. Em breve, eu pretendo me reunir com professor Julio pra definirmos o futuro da equipe nos próximos eventos da Copa Pódio, mas por enquanto não podemos perder o foco no espetáculo do dia 21”.
No lugar de Victor Bomfim, retorna Diogo Almeida, da equipe Ryan Gracie. Já na vaga de Vinícius Marinho ingressa Thiago Ferreira, o Barata, da equipe de Raphael Abi-Rihan. Barata foi campeão do Rio Open em 2009.
Confira como fica o card e as lutas com o ingresso dos novos feras:
17:00 – Abertura dos Portões de Acesso
18:00 – Abertura do Evento
18:15 – SUPER LUTA DE ABERTURA: Claudio Caloquinha (Gracie Barra MG) x Michael Langhi (Alliance)
18:30 – 1ª RODADA DO GP
Grupo Verde: Nivaldo Oliveira (Checkmat) x Davi Ramos (Atos)
Grupo Verde:Thiago Barata (Família Abi-Rihan) x André Bastos (Nova União)
Grupo Amarelo: Felipe Preguiça (Gracie Barra MG) x Otávio Sousa (Gracie Barra PE)
Grupo Amarelo: Leandro Lo (Cícero Costha) x Dimitrius Souza
(Alliance)
19:05 – 2ª RODADA DO GP
Grupo Verde: Nivaldo Oliveira (Checkmat) x Thiago Barata (Família Abi-Rihan)
Grupo Verde: Davi Ramos (Atos) x Diogo Almeida (Ryan Gracie)
Grupo Amarelo: Felipe Preguiça (Gracie Barra MG) x Leandro Lo (Cícero Costha)
Grupo Amarelo: Otávio Sousa (Gracie Barra PE) x Rafael Formiga (Soul Fighters)
19:40 – 3ª RODADA DO GP
Grupo Verde: Nivaldo Oliveira (Checkmat) x Diogo Almeida (Ryan Gracie)
Grupo Verde: Davi Ramos (Atos ) x André Bastos (Nova União)
Grupo Amarelo: Felipe Preguiça (Gracie Barra MG) x Rafael Formiga (Soul Fighters)
Grupo Amarelo: Otávio Sousa (Gracie Barra PE) x Dimitrius Souza (Alliance)
20:15 – 4ª RODADA DO GP
Grupo Verde:    Nivaldo Oliveira (Checkmat) x André Bastos (Nova União)
Grupo Verde:   Thiago Barata (Família Abi-Rihan) x Diogo Almeida (Ryan Gracie)
Grupo Amarelo: Felipe Preguiça (Gracie Barra MG) x Dimitrius Souza (Alliance)
Grupo Amarelo: Leandro Lo (Cícero Costha) x Rafael Formiga (Soul Fighters)
20:40 – 5ª RODADA DO GP
Grupo Verde: Davi Ramos (Atos) x Thiago Barata (Família Abi-Rihan)
Grupo Verde: André Bastos (Nova União) x Diogo Almeida (Ryan Gracie)
Grupo Amarelo: Otávio Sousa (Gracie Barra PE) x Leandro Lo (Cícero Costha)
Grupo Amarelo: Dimitrius Souza (Alliance) x Rafael Formiga (Soul Fighters)
21:00 – SEMIFINAIS
Luta 1: 1º DO GRUPO VERDE X 2º DO GRUPO AMARELO
Luta 2: 1º DO GRUPO AMARELO X 2º DO GRUPO VERDE
21:30 – SUPER DESAFIO PÓDIO: Guto Campos (Guetho) x Raphael Abi-
Rihan (Família Abi-Rihan)
21:50 – Disputa do Terceiro Lugar do GP dos Pesos Médios
22:00 – Grande Final do GP dos Pesos Médio

Para quem gosta de Jiu-Jitsu e esta no Brasil, simplesmente imperdivel! oss

quinta-feira, julho 05, 2012

Cardio for the BJJ Athlete


What is the best way to improve your BJJ game? Is it perfecting drills? Learning the latest technique? How about sparring? All of these are extremely important in the development of a BJJ athlete. The most important tool that you have at your disposal is conditioning.
The first time I heard that statement was about 12 years ago. I was in Columbus, Ohio listening to Frank Shamrock speak during a seminar. He posed the question to the audience about what they thought the most important attributes a fighter needed. As you would expect, many different answers were given; skill, power, strength, explosiveness and heart were all mentioned.
Frank addressed the crowd over the microphone. He agreed that all of the aforementioned skill sets are significant factors to a fighter’s career. He was quick to point out that the key to his success was to “not run out of gas” while in the cage. The answer I heard surprised me. Once I started training it did not take long to figure out exactly what Frank meant.
If you have ever done any kind of sport or athletic activity, you realize that being well conditioned leads to better performance. BJJ athletes are no different. If your conditioning is spot on, you don’t fatigue. If you are not tired, you don’t make mistakes. Therefore, it makes sense that you fight better. It really is a straight forward concept… or is it?
Well it is not quite that simple. You do need to know a few basics to get you in peak cardio condition.
1) The Difference between Aerobic and Anaerobic Training
Most people spend countless hours in the gym on treadmills, bikes or elliptical trainers. The vast majority of these people are conditioning the aerobic system. Basically, aerobic activity means that your body is using oxygen (as a fuel source) to perform low to moderate intensity exercise over an extended duration. This is the most popular and common type of cardiovascular exercise.
Anaerobic exercise does not require oxygen. Sprinting, shot put and discus throw are just a few examples of anaerobic sports. This type of training requires the athlete to perform high intensity, short duration activities. The time frame ranges from just a few seconds to about 2 minutes in duration. 
2) When to use Aerobic Training
There are several instances that you would use aerobic training. Aerobic training is excellent for someone who is looking to get baseline conditioning (ie: a beginner or after coming back from a long training layoff etc.). It is also a great method of weight control (particularly with heavier weight class athletes who cut weight for tournaments). The frequency and time of exercise will be dependent on your current level of fitness. For most healthy individuals, 3-4 times per week with 15-30 minutes sessions in duration are adequate. Base conditioning should only be performed for 4-8 weeks maximum.
3) When to use Anaerobic Training (interval training)
Anaerobic training is usually used after you complete your baseline conditioning (aerobic) phase. Intermediate and advanced athletes will be able to train more efficiently due to previous exercise experience and fitness levels. The frequency and duration are slightly different than aerobic. Two to three times weekly is almost always sufficient. Your work period will consist of 30-40 seconds, while your recovery phase will be between two to three minutes (longer if necessary). The total amount of repetition or intervals will vary. Four to six total repetitions is a good starting point for most people.
*Please do not guess what may work for you. Consult a certified trainer for specifics on programming.
Aerobic Exercise
ProsCons
Base conditioning.Boring.
Comfort level when startingTakes a long time to complete.
Weight control (for heavier weight class athletes).Can be hard on the joints (knees, lower back).
Confidence.Muscle loss (if done too long).
Varied equipment.Only works for a limited time.

Anaerobic Exercise
ProsCons
Efficient (short duration).Can be unpleasant (hard workouts).
Excellent results.Increased risk of injury.
Increase in performance quickly.Hard to motivate yourself for workouts.
Decrease in body fat and maintains muscle.May need trainer to optimize training.
Takes less time (vs Aerobic).Excessive fatigue (if not training properly).

Understanding the basics of cardio conditioning and how to implement proper programming, will help you develop a “competition ready” fitness level. I guess Frank Shamrock had it right over a decade ago when he said if you want to win, make sure your gas tank is full. Time to go fill up!
If you have any inquiries, you may reach Dan Sammit via emailmmafitnesscoach@gmail.com or follow him on Twitter @GtaMMACoach.
*Consult your doctor and get medical approval before beginning any fitness and / or exercise program. Instruction or advice obtained from this article may NOT be used as a substitute for your doctor's advice or treatment.